Tuesday, August 25, 2009

Ramadhan kembali lagi


Assalamualaikum wbt, salam al-mubarak...

Agak lama tidak berkunjung ke blog sendiri.Teringin pula untuk mencoret sesuatu...
Pertamanya saya ingin merakamkan ribuan kesyukuran ke hadrat Allah SWT kerana dipertemukan usia ini kepada ramadhan tahun ini dan sewajibnya semua kita merasakan nikmat yang sama...

Ada yang tidak sempat untuk bertemu ramadhan kali ini namun apa yang penting ialah iktibar buat kita yang tinggal.Dalam ramadhan yang menjelang ini, suka untuk saya membawa persoalan apakah makna mubarak itu sendiri di sebalik ucapan yang saban hari dan saban ketika kita ungkapkan di paparan telefon, di kaca televisyen, dalam tutur bicara kita dan sebagainya..

Suka saya mengingatkan diri sendiri yang sering lupa ini dan juga diri sahabat/ah seklian, tiadanya akan MUBARAK itu jikalau kita tidak faham akan keberkatan di dalamnya dan jia kita tidak mengambil peluang ke atasnya.
Ramadhan akan berlalu sama seperti bulan-bulan yang lain jika kita hanya berpuasa dan terus berpuasa sehingga ke akhir bulan ramadhan.

Berkatnya bulan ini bergantung kepada kita sendiri yang berusaha mendapatkan barakahnya....

Jadi, suka mengajak sahabat/ah sekalian untuk sama-sama ambil peluang ramadhan dengan banyakkan taubat dan amalan-amalan yang jika kita tidak lakukan pada kali ini, kita khuatir ramadhan akan datang tidak sempat ditemui....

Wallahualam...
SALAM RAMADHAN

Salman Razeni
Universiti Malaysia Pahang.

2 comments:

law said...

sElAmAt mEnyAmbUt bUlaN rAmAdHaN

NuRhAnIsAhSaFiAnShAhNuM said...

salam ukhwah..=)