Saturday, April 4, 2009

Sama-sama doakan

Assalamaualaikum sahabat2 teman2 yang dikasihi semua...

Minggu depan ni insyaAllah saya akan pulang ke kampung (SARAWAK) untuk ziarah ayah yang kuarang sihat yang ingin melihat wajah anak2nya.Walaupun dalam masa yang getir dekat dengan peperiksaan, tapi bila difikir semula, kalau berpuluh tahun dahulu mereka boleh meluangkan masa untuk melayan kita, kenapa kita pula tidak mampu?

Apa yang ingin saya kongsi di sini, bila mana yang masih ada mak & ayah hargailah mereka sementara masih berkesempatan menatap wajah kedua-duanya.Jangan jadikan alasan sibuk, tiada duit untuk balik, banyak kerja dan sebagainya untuk dijadikan alasan kederhakaan kita terhadap keduanya....

Yang paling penting sekali, junjunglah amanah mereka setinggi mana dan bayangkanlah ketika majlis konvokesyen di mana anatara orang yang paling bahagia adalah mereka.Merka bukan nakkan duit kita yang banyak, cukup sekadar ingatan yang berpanjangan daripada anak2 dan komitmen anak2 terhadap amanah mereka menghantar kita ke sekolah....

Akhirnya, saya mohon sama2 kita doakan kesihatan dan kebahagiaan mak ayah kita dan kita bermohon supaya sempat menabur jasa merka walaupun hakikatnya tidak mungkin terbalas.

3 comments:

iManAzRaf said...

i'Allah... semoga ayah alang sht walafiat. kem salam family..
balik sini, bwk balik buah tgn. hehehe

zaidatul akmal said...

alang..x smpt nk kol alang b4 balik..anyway semoga ayah cpt sembuh.

iManAzRaf said...

salam.. alang.. da balik ump ke..? td subuh, rsnye mcm nmpk kete alang kat fakulti... hehe.. hm, cmne ayah alg? sihat..?