Monday, March 22, 2010

Menghitung Bulan Terakhir Bergelar Mahasiswa


Tanggal 18 April 2010 nanti, sekiranya diizinkan oleh Allah SWT, saya akan berjaya menamatkan pengajian saya sebagai bakal graduan dari Universiti Malaysia Pahang (UMP).

Inilah sebenarnya sebahagian daripada hadiah saya untuk keluarga terutama mak,ayah dan abg serta kakak-kakak di kampung.Setelah hampir 16 tahun belajar bermula di bangku sekolah rendah, kini saya hampir menjadi salah seorang daripada pemegang ijazah yang bakal diterima pada bulan Oktober nanti Insyallah...
Namun, persoalan yang merungsingkan sekarang, di mana harus aku menyambung untuk terus bekerja. Pada hari ini, ijazah tidak menjanjikan pekerjaan.Saya semakin risau dan membuatkan pemikiran jadi kusut...Apakah yang bakal terjadi pada masa depanku...

Sebenarnya jawapannya ada dalam Islam. Rezeki itu dari Allah dan berada di seluruh merata dunia...Nah...rezeki itu bukan siapa-siapa tentukan...kalau ditakdirkan rezeki saya bersama MLNG, insyaAllah.....itu semua datang dari Allah SWT....

Jadi kepada sahabat/teman yang masih dalam dilema seperti saya, jangan takut,rezeki ada di mana-mana cuma dengan bersyaratkan kita senantiasa taat dengan perintah Allah dan berusaha mencarinya dengan cara yang terbaik dan mengikut syarak....

Kepada sahabat2 juga mohon untuk doakan diri yang dhaif ini agar mendapat pekerjaan yang baik dan halal dan semoga urusan saya semuanya dipermudahkan...

Wallahualam...

1 comment:

MaFia Murano said...

Salam..I'Allah jom convo alang..hehe